Bij Urband bracelets is het eigenlijk altijd 'Giving Tuesday'. 'Geven' zit in de genen, het maakt me blij. Sommigen noemen het 'the extra mile' maar daar gaat het volgens mij wel om. Wat doe je structureel meer of beter dan je zou moeten doen? Hoe 'over-perform" jij? Dat zijn de vragen die ik mezelf en ook medewerkers vaak stel. Wat kunnen wij structureel extra doen om de klant nog blijer te maken?

Geven is een strategische keuze
Hoe kunnen we ons onderscheiden in de huidige competitieve markt? Juist, door te geven. Door Service te bieden die niet altijd verwacht wordt en daarmee een probleem van de klant op te lossen.
Reparaties zijn altijd gratis, ook wanneer de armband niet bij ons gekocht is of het defect door eigen schuld is ontstaan. Soms komt er een armband retour in 3 stukken. Op mijn vraag hoe dit ontstaan is krijg ik in 80% van de gevallen hetzelfde antwoord: "hij viel zomaar uit elkaar". Dit antwoord ontstaat meestal vanuit de angst dat er betaald moet worden voor de service of omdat de klant denkt zo een nieuwe te kunnen claimen. Van ons product weet ik een ding erg zeker, het is van 100% edelstaal gemaakt en dat valt niet zomaar uit elkaar. Vaak heeft er spanning op gestaan, heeft de hond eraan getrokken of er is op een andere manier geweld gebruikt. Eigenlijk maakt het voor mij niet uit hoe het gegaan is, ik repareer de armband altijd en ik vraag nooit een vergoeding. Daarom vind ik het wel fijn wanneer de klant eerlijk verteld wat er gebeurt is. Zo kan ik nog een aanvullend advies geven om het in de toekomst te vermijden.

Pakketje kwijt geraakt in de post?
Wie kent het niet? Voor veel online store geldt dat er wel eens een pakketje zoek raakt. Gelukkig niet zo vaak hoor, in 98% gaat het meteen goed. Maar het zal maar net jouw pakketje zijn dat zoek raakt en dus tot deze 2% behoort! Dan baal je flink. Dat gebeurt ons natuurlijk ook wel eens. In sommige gevallen is er een fout gemaakt bij het invullen van de adresgegevens, mist er een huisnummer en is het dus de eigen schuld van degene die de gegevens heeft ingevuld. Toch zorgen zij in alle gevallen voor een nieuwe armband. We lossen het probleem op en zorgen voor onze klanten. We doen namelijk alles om een blije klant te maken die iedere dag van onze armbanden kan genieten.

Verkeerde maat ingevuld
Het komt wekelijks voor dat klanten de verkeerde maat invullen. Ze willen graag snel bestellen en vergeten hun pols goed te meten. Gevolg kan zijn dat de verkeerde maat wordt besteld. Ondanks onze waarschuwingen, tips, sizing tools, gebeurt dit steeds. Toch zijn we altijd coulant en sturen gewoon weer een nieuwe zonder extra verzendkosten te vragen. We 'geven' ze deze service terwijl het ons extra tijd en geld kost om dit te doen. We maken de armbanden namelijk nog steeds met de hand en ook verzenden kost geld. Een gift dus! en wij hopen dat onze klant dat apprecieert en in loyaliteit vertaalt.

Pink Ribbon
Wij schenken 10% van onze winst aan Pink Ribbon. Dit doen we omdat we het een mooi doel vinden, een doel dat bijdraagt aan de gezondheid van onze doelgroep. Teneinde dit nog eens extra te benadrukken hebben we een 'with love' collectie ontworpen. Met deze collectie draag je uit dat je graag met liefde geeft.

Social Media
Wie ons volgt op Social Media weet ook dat we regelmatig armbanden weggeven. Met leuke acties geven we per jaar ongeveer 35 armbanden weg aan mensen die ons hebben verteld wie ze zo'n mooie armband zouden willen geven. Natuurlijk delen ze daarvoor onze foto maar ze maken daardoor veel kant er eentje te winnen.

Nieuwe Reseller
Onze fans hebben de mogelijkheid om een gratis armband te verdienen wanneer ze een warme lead verzorgen bij een winkel in hun stad of dorp. Ik bezoek in alle gevallen zelf de winkel om te checken of het een juiste winkel voor ons merk is en of de eigenaar intrinsiek gemotiveerd is om onze armbanden te verkopen. Wanneer alles klopt en we tot samenwerken overgaan, ontvangt de ondernemer en ook de fan die voor de warme lead heeft gezorgd een gratis armband naar keuze.